onsdag den 26. marts 2014

Fræk Tunsalat og Monsterblomkål

Her kommer lige et lynindlæg - skrevet fra mobilen fordi jeg er træt og lige har været på arbejde. Inden jeg skulle afsted tænkte jeg, at det var åndssvagt, at jeg altid bruger en masse penge på at spise mad fra Bilkas Quickfood, fordi jeg er for doven til at lave madpakke. Og fordi jeg lige har lavet mayonnaise igen, tænkte jeg, at den skulle bruges til noget. Og det blev så den her!


Jah, sorry - ikke verdens mest gourmetagtige billede, men som sædvanligt var jeg ved at komme for sent, så det blev sgu lige et hurtigt kig i Margretheskålen frem for en fancy anretning. 

Det frække ved den her tunsalat er, at den har chili og snackpeber i, så den er rigtig latinoagtigt naughty. Og så stod jeg der med en rest blomkål og tænkte "tjaaaah - hvorfor ikke?" Jeg kan godt lide at få brugt rester og tænkte ekstra grøntsager i maden aldrig kan skade, så det røg med. Blomkål i tunsalat? Mage til frækhed!

Du skal bruge:
2 dåser tun
En snackpeber (eller anden peberfrugt)
Et halvt løg
2-3 dl. blomkål
En halv til en hel chili (kommer an på, hvor fræk du er.)
1-2 dl. mayonnaise (kommer også an på, hvor fræk du er)
2 dl. creme fraiche
En skwis citronsaft
Salt og peber

Jeg drænede tunen og kom i en skål, og blendede derefter peberfrugt, chili, løg og blomkål i stavblenderen. Det røg op til tunen og det hele blev rørt sammen med mayonnaise og creme fraiche. Derefter smagte jeg det til med citron og salt og peber og spænede ud af døren, og glemte selvfølgelig madpakken på gulvet i gangen. 

SUK

Men den blev spist, da jeg kom hjem - og den var rigtig god! Så hvis du mangler noget frækhed i dit liv, så find dåseåbneren frem!

PS: Se lige det her ENORME blomkålshovede! Skal vidst handle grøntsager i Lidl fremover ...
Og nej, det er ikke bare et lille rivejern.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar