søndag den 12. juli 2015

Fremtidsvisioner for bloggen eller storhedsvanvid



Kære alle læsere (inklusive den imponerende mængde amerikanere, russere og ukrainere, der ifølge Bloggers statistik åbenbart hyppigt frekventerer denne side, og som imponerende nok har set bort fra sprogbarrieren og det sparsomme indhold),

Jeg har nu glimret ved mit blogmæssige fravær i omkring et år, hvis vi ikke medregner den meget simple og i virkeligheden lidt uambitiøse opskrift på spidskålssalat, jeg uploadede i april. (Make no mistake, det smager skidegodt!) Jeg ved ikke helt, hvad det skyldes, for jeg er stadigvæk kreativ og hygger mig relativt meget, når jeg ikke er ved at bukke under for presset fra universitetslivet. Okay, nu ved vi så nok hvorfor alligevel.

Da jeg sad kl. 12 og ikke havde spist morgenmad, kun iklædt morgenkåbe, og perrede dovent rundt på en fedtet iPad, kun for at indse, at jeg nu havde været mindst 50 gange gennem det samme indhold på mit Facebook-feed, gik det op for mig, at der måtte være bedre ting at tage sig til i sin sommerferie. Jeg får hæklet en hel del for tiden, og har sådan en trang til at blære mig med projekter og opskrifter online, at jeg mente jeg måtte få lidt gang i bloggen. Jeg tænker at det muligvis kommer til at indebære en designændring og muligvis navneskift. Desuden har jeg nu også en klarere idé om, hvilke slags indlæg, jeg kommer til at lave, og kan faktisk kategorisere dem mere eller mindre fast. Bloggens overordnede tema er håndarbejde og hvad jeg vil kalde "hyggificering" for nu at bruge et andet og mere uambitiøst ord end boligindretning. Jeg tager udgangspunkt i min indre personlighedsspaltning mellem husmor og dovendyr, og tilsætter lidt humor. Resultatet er forhåbenligt brugbart og underholdende for jer.

Håndarbejdsdelen har vi jo allerede sat gang i, og der kommer HELT sikkert mere fra den front. Jeg er nu blevet så glad for at hækle at jeg begynder at smådesigne lidt (jeg krummer tæer ved at bruge ordet design om det, men det hedder det nu engang når man finder på en interessant måde at binde knuder eller sy stof sammen på). Jeg har desuden en masse idéer i hovedet til ting der kan hækles, som helt sikkert vil gøre mit hjem lidt hyggeligere og mere funktionelt. Og den kreative perfektionist i mig er altså heller ikke altid tilfreds med IKEA's udbud af designs. Derfor begynder jeg så småt at finde på mine egne opskrifter, og hvis jeg er tilfreds med dem, vil jeg dele dem her.

Hyggificeringsdelen kommer til at gå i spænd med håndarbejdet, men indeholder måske også noget, jeg lige har døbt "housewife hacks". Selvom jeg ikke klager over størrelsen på vores lejlighed (61 kvm. er jo nærmest palæ-agtigt for et studerende par), kan jeg godt mærke at man skal være opfindsom med opbevaring, indretning og udsmykning af hytten. Derfor får jeg hele tiden underlige idéer til hvordan sådanne ting kan gøres anderledes, og overvejer derfor helt ubeskedent at dele mine idéer her. Jeg er lidt i tvivl om, hvor ofte jeg kommer til at lave den slags indlæg, men har dog et par idéer i ærmet. (What, har lige skrevet idéer i tre separate linjer lige over hinanden - mind blown!)

Dette er vidst et godt sted at slutte indlægget. Jeg regner dog med at udgive endnu et idag, nemlig med en opskrift på et meget simpelt men fint hæklet bogmærke. Stay tuned for det!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar