mandag den 10. marts 2014

Første indlæg - hvad det hele handler om / First post - what it's all about

Hej allesammen!
 
Jeg hedder Sara. Det her er starten på den blog, som jeg håber kommer til at fungere som et sted, hvor jeg kan blære mig og være Instragram-agtig. Ej, pointen med Creatively Cozy er, at jeg har en masse små projekter i gang, som jeg godt kan lide at skrive om og vise arbejdsprocessen ved. Hvilke projekter snakker vi så om? Måske bliver det klart, hvis jeg siger det sådan her: Den gennemsnitlige 22-årige burde være ligeglad med potteplanter og hjemmestrikkede viskestykker, og i stedet bekymre sig om, hvem der står for Jägerbombs til forfesten på lilleonsdag før A-Bar invaderes. Hva' så O'ense? Shålålå - AHEM. Okay, som mine venner ved, har jeg intet imod alkohol og fester - men når jeg ikke fester eller får stress over ikke at have læst the Great Gatsby til tiden, så kan jeg altså godt lide sådan nogle pinligt husmoragtige ting som strik, syning og kreative gør-det-selv-projekter (ikke handywoman-agtigt, mere sådan ”Se, skat! Det er en hjemmelavet (overflødig pyntegenstand) som vi slet ikke vidste, vi manglede i vores liv”-agtigt). Så den her blog kommer til at indeholde meget af sådan noget, men muligvis også andre ting. 
 
Jeg har i nogle uger nu lusket rundt på Pinterest, og kan slet ikke fatte, at jeg ikke har opdaget det før nu. Det er genialt! For Jer, som ikke kender det, kan jeg lige beskrive det kort: Forestil dig, at du sidder og læser en masse blade (som du føler, er alt for husmoragtige til din alder og dog må du forlegent erkende, at du er alt for begejstret og fascineret til at lade dem være) og finder opskrifter, pæne billeder, tips og tricks og generelt stereotypt kvindeagtige ting og sager, som du har lyst til at gemme, fordi du tænker, det nok skal blive nyttigt engang i fremtiden (Nå okay, men sådan er JEG.) Imidlertid må du erkende, at selvom du var millionær og købte et slot, ville du aldrig have plads til opslagstavler nok til at hænge det hele op på i sirlig orden med blonder udenom og lyskæder. Du græder lidt, fordi du indser, at du aldrig kommer til at kunne udføre dette livsværk af den perfekte identitetskollage der definerer netop dig som kreativt, kvindeligt geni, men SÅ – opdager du Pinterest! Siden hvor alt dette er muligt (okay, check det nu bare ud.) Det korte af det lange er, at Pinterest har vist mig, at det er okay at gå op i ting som at starte sin egen urtehave, hvordan man fletter sit hår på interessante måder og hvordan man lærer at hækle, sy, strikke sig til at være et lykkeligere menneske. Så det har jeg tænkt mig at belemre offentligheden med på den her blog.
 
Nu kan jeg snart ikke komme i tanker om mere, jeg vil skrive om i det her første indlæg. Hvis du har lyst til at følge mere med i, hvad jeg laver, kan jeg findes på Instagram og Twitter, begge steder under brugernavnet Salouis91. Tak til dem som læser det her, håber på at se Jer en anden gang!

Hi everyone!
 
My name is Sara. This is the start of the blog that I’m hoping will be the place for me to brag and be all Instagrammy. No, the point of Creatively Cosy is that I have a lot of little projects going on that I would like to write about and also show the work process of. (Since I’m an English student I’m taking this chance to improve my written English as well, so if you’re an international reader and something sounds completely weird to you, let me know – I would like to improve.) Which projects are we talking about, then? Maybe it'll be clear if I say it like this: The average 22-year-old should not really care about houseplants and home-knitted dishcloths, but should however worry about who will be in charge of providing Jägerbombs at the pre-party on Little Wednesday before A-Bar is invaded (it hurt trying to translate this, just please go on and ignore this. I’m not even going to bother with the next part, but you are not missing out.) Okay, as my friends know, I have nothing against alcohol and parties – but when I’m not partying or stressing out about not having read the Great Gatsby on time I do like embarrassingly housewifely stuff like knitting, sewing and creative DIY projects (not the handywoman kind, more like the “look, honey! It’s a homemade (superfluous ornamental object) that we didn’t know we needed in our lives!” sort of thing.) So this blog will have lots of that type of thing but possibly other things as well.
 
                  For some weeks now I’ve been lurking around on Pinterest and can’t even believe I haven’t discovered it before now. It’s genious! I’ll describe it quickly for those who don’t know about it: Imagine you’re reading some magazines (which you feel are too housewifely for your age but then again you have to acknowledge that you’re too thrilled about and fascinated by them to leave them alone) and you find recipes, nice pictures, tips and tricks and generally stereotypically womanlike stuff that you want to snatch and keep because you think it will be of use in the future (Oh well, that’s what I’M like.) Meanwhile you will have to admit that even if you were a millionaire and bought a castle, you wouldn’t have enough space to hang pin-up boards in neat order with lace and string lights all around it. You cry a little, because you realise that you will never complete this life’s work of the perfect collage of identity which defines precisely you as a creative, womanly genius, but THEN – you discover Pinterest! The site where all of this is possible (okay, just check it out already.) The short and the long of it is that Pinterest has shown me that it’s okay to be into things like starting your own herb garden and how to braid your hair in interesting ways and how to crochet, sew and knit yourself into a happier person. So that’s what I’ve decided to bother the public with.
 
                  I can’t think of anything else to write in this first first. If you want to know more about the things I do you can find me on Instagram and Twitter, in both places by the username Salouis91. Thanks for reading, hope to see you again sometime!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar